Prototype VR Headsets

🎮 Meta Unveils Breakthrough VR Headsets 🕶️: Next-Gen Retinal Resolution & Light Field Passthrough 🚀

⬇️ English | ⬇️ ⬇️ Japanese | ⬇️ ⬇️ Spanish | ⬇️ ⬇️ Chinese | 🌏🌍 Multiverse

Meta, in a futuristic move 🎩🔮, revealed two new VR headset prototypes, pushing the technological boundaries towards solutions to ongoing challenges. Addressed at SIGGRAPH 2023, one of the prototypes focuses on retinal resolution with varifocal optics, while the other explores advanced light field passthrough capabilities. The unveiling is a step that could bring us closer to bridging the gap between the virtual and real, not unlike the pursuits of heroes and villains in familiar comic universes.

🌐 Butterscotch Varifocal Prototype: A Closer Look 👓

Dubbed the ‘Butterscotch Varifocal’ prototype, Meta showcased this innovative research, presenting a VR display system that aims to mirror the capabilities of the human eye 👁️🎯. Boasting a retinal resolution of 56 PPD (pixels per degree), this cutting-edge technology achieves 20/20 visual acuity.

Notably, its varifocal displays can support from 0 to 4 diopter (i.e., infinity to 25 cm) ⚙️🔍, matching the dynamic movements of the human eye, and controlling the displays’ focal distance to achieve this effect.

Varifocal headsets, including the Butterscotch Varifocal, aim to tackle the vergence-accommodation conflict (VAC) that has been a hurdle in standard VR headsets 🕶️💢. By supporting both the vergence reflex and accommodation reflex, these headsets address issues related to eye strain, focus difficulty, and limitations to visual immersion.

By employing LCD panels readily available in the market, Butterscotch achieves its 20/20 retinal display with a 50-degree field of view (FOV) 🖥️👁️, which is narrower than Quest 2’s FOV.

While Butterscotch’s varifocal abilities align with Meta’s prior prototypes, it’s distinct in its focus on showcasing retinal resolution in VR, even if it uses technologies not yet suitable for consumers 🎮💡.

📷 Flamera Lightfield Passthrough Prototype: A Leap Forward 🌟

The Flamera research prototype is Meta’s approach to make XR (Extended Reality) more immersive, focusing on the headset’s passthrough capabilities, a feature seen in other devices like Quest Pro or Apple Vision Pro 📸🚀.

The intriguing bug-eyed design aims to create a more realistic passthrough by using light fields 🦗🌈. Standard headsets suffer from distortions and placement correction issues, leading to visual artifacts. Flamera is designed to overcome these challenges, enabling better image quality and lower latency.

With its ingenious capture methods, the Flamera prototype showcases impressive results, looking toward the future of VR technology 🌌📸.

🕒 Future Horizons: A Glimpse at What’s Next 🏹

Although these are research prototypes, Meta’s innovative endeavors reveal a commitment to resolve persistent issues in current VR headsets. In a world where tech companies often keep their advancements under wraps, Meta’s revelations stand out as an Iron Man suit in a room full of ordinary apparel – a wink to superhero fans without the flashy cape 🦸💼.

These insights into Butterscotch and Flamera can be explored further in their respective research papers presented at SIGGRAPH 2023 in Los Angeles 🏙️📄.

In conclusion, Meta’s latest prototypes, while not yet available for consumers, offer a fascinating glance into the future of VR technology. By focusing on visual acuity and immersive experience, they set the stage for a new era of virtual reality that may soon redefine how tech-savvy individuals, ranging from the ambitious youth to experienced professionals, leverage technology to achieve financial freedom and luxury. 🎮💰🏰

For those who dare to dream, these advancements are more than gadgets; they are tools that unlock new realms, not unlike the mythical Mjolnir or a futuristic Batmobile, heralding an exciting future for all who are eager to embrace it. 🌌🚀🧠


NOW IN JAPANESE

🎮 Meta、画期的なVRヘッドセットを発表 🕶️:次世代網膜解像度&ライトフィールドパススルー 🚀

未来志向の動きで 🎩🔮、Metaは新しいVRヘッドセットのプロトタイプ2つを発表し、進行中の課題に対する解決策への技術的な境界を押し広げました。SIGGRAPH 2023で取り上げられたプロトタイプの1つは、可変焦点光学による網膜解像度に焦点を当て、もう1つは高度なライトフィールドパススルー機能を探求しています。この発表は、仮想と現実の間のギャップを埋める一歩となるかもしれません。それは、お馴染みのコミックユニバースでのヒーローや悪党の追求とあまり変わりません。

🌐 バタースコッチ可変焦点プロトタイプ:詳細な視点 👓

「バタースコッチ可変焦点」と名付けられたこのプロトタイプを展示したMetaは、人間の目👁️🎯の能力を反映することを目指したVR表示システムを発表しました。この最先端技術は、56 PPD(ピクセル/度)の網膜解像度で20/20の視力を実現しています。

特に、その可変焦点ディスプレイは0から4ディオプター(つまり、無限大から25 cm)⚙️🔍まで対応でき、人間の目の動的な動きに合わせ、この効果を達成するためにディスプレイの焦点距離を制御します。

バタースコッチ可変焦点を含む可変焦点ヘッドセットは、標準のVRヘッドセットでの障害であった輻輳-調節の対立(VAC)を解決することを目指しています🕶️💢。これらのヘッドセットは、目の疲れ、焦点の困難、視覚的な没入感への制限などの問題に対処します。

市場で入手可能なLCDパネルを使用することで、バタースコッチは50度の視野角(FOV)で20/20の網膜表示を実現しています🖥️👁️。これはQuest 2のFOVよりも狭いです。

バタースコッチの可変焦点能力は、Metaの以前のプロトタイプと一致していますが、消費者向けにはまだ適していない技術を使用しても、VRでの網膜解像度を展示する点で特異です🎮💡。

📷 Flamera Lightfield Passthroughプロトタイプ:前進の一歩 🌟

Flameraリサーチプロトタイプは、MetaのXR(拡張現実)をより没入感のあるものにする方法で、Quest ProやApple Vision Proなどの他のデバイスで見られる機能であるパススルー機能に焦点を当てています📸🚀。

この興味深い虫のような目のデザインは、ライトフィールド🦗🌈を使用して、より現実的なパススルーを作成することを目指しています。標準のヘッドセットは歪みと配置修正の問題に苦しみ、視覚的な人工物が生じることがあります。Flameraはこれらの課題を克服するように設計され、より優れた画像品質と低遅延を可能にします。

その独創的なキャプチャ方法で、FlameraプロトタイプはVR技術の未来に向けて印象的な結果を示しています🌌📸。

🕒 未来の地平線:次に来るものへの一 glimpse 🏹

これらが研究プロトタイプであるにもかかわらず、Metaの革新的な取り組みは、現在のVRヘッドセットにおける持続的な問題を解決するためのコミットメントを明らかにしています。技術企業がしばしば進展を秘密にしている世界で、Metaの明らかにしたことは、普通の衣服だらけの部屋のアイアンマンのスーツのように目立ちます – 派手なマントなしでスーパーヒーローファンにウィンク 🦸💼。

バタースコッチとFlameraについてのこれらの洞察は、ロサンゼルスのSIGGRAPH 2023で発表されたそれぞれの研究論文でさらに探求することができます🏙️📄。

結論として、Metaの最新のプロトタイプは、消費者向けにはまだ利用できないものの、VR技術の未来に魅力的な垣間見を提供します。視覚的な鮮明さと没入体験に焦点を当てることで、野心的な若者から経験豊富な専門家に至るまでのテクノロジーに精通した個人が、財政的な自由と贅沢を達成するためにテクノロジーを活用する新しい時代の舞台を設定しています。🎮💰🏰

夢を追い求める人々にとって、これらの進展は単なるガジェット以上のものであり、それは神話のMjolnirや未来のバットモービルと違いはありません。それは、それを心から受け入れる意欲のあるすべての人々にとってのエキサイティングな未来を告げるものです。🌌🚀🧠


NOW IN SPANISH

🎮 Meta Presenta Innovadores Cascos de Realidad Virtual 🕶️: Resolución Retinal de Próxima Generación y Passthrough de Campo de Luz 🚀

Meta, en un movimiento futurista 🎩🔮, reveló dos prototipos de cascos de realidad virtual, llevando los límites tecnológicos hacia soluciones para desafíos constantes. Presentados en SIGGRAPH 2023, uno de los prototipos se centra en la resolución retinal con óptica varifocal, mientras que el otro explora capacidades avanzadas de passthrough de campo de luz. La presentación es un paso que podría acercarnos a cerrar la brecha entre lo virtual y lo real, no muy distinto de las búsquedas de héroes y villanos en universos de cómics conocidos.

🌐 Prototipo Varifocal Butterscotch: Un Vistazo Más de Cerca 👓

Apodado como el prototipo ‘Butterscotch Varifocal’, Meta exhibió esta innovadora investigación, presentando un sistema de visualización VR que pretende reflejar las capacidades del ojo humano 👁️🎯. Con una resolución retinal de 56 PPD (píxeles por grado), esta tecnología de vanguardia logra una agudeza visual de 20/20.

Notablemente, sus pantallas varifocales pueden soportar de 0 a 4 dioptrías (es decir, infinito a 25 cm) ⚙️🔍, igualando los movimientos dinámicos del ojo humano y controlando la distancia focal de las pantallas para lograr este efecto.

Los cascos varifocales, incluyendo el Butterscotch Varifocal, buscan abordar el conflicto de vergencia-acomodación (VAC) que ha sido un obstáculo en los cascos de realidad virtual estándar 🕶️💢. Al apoyar tanto el reflejo de vergencia como de acomodación, estos cascos resuelven problemas relacionados con la tensión ocular, dificultad de enfoque y limitaciones en la inmersión visual.

Empleando paneles LCD disponibles en el mercado, Butterscotch logra su pantalla retinal 20/20 con un campo de visión (FOV) de 50 grados 🖥️👁️, que es más estrecho que el FOV de Quest 2.

Aunque las habilidades varifocales de Butterscotch se alinean con los prototipos anteriores de Meta, se distingue por su enfoque en mostrar la resolución retinal en VR, incluso si utiliza tecnologías aún no aptas para los consumidores 🎮💡.

📷 Prototipo Passthrough de Campo de Luz Flamera: Un Salto Adelante 🌟

El prototipo de investigación Flamera es la propuesta de Meta para hacer la XR (Realidad Extendida) más inmersiva, enfocándose en las capacidades de passthrough del casco, una característica vista en otros dispositivos como Quest Pro o Apple Vision Pro 📸🚀.

El intrigante diseño de ojos saltones busca crear un passthrough más realista usando campos de luz 🦗🌈. Los cascos estándar sufren de distorsiones y problemas de corrección de ubicación, llevando a artefactos visuales. Flamera está diseñado para superar estos desafíos, permitiendo mejor calidad de imagen y menor latencia.

Con sus ingeniosos métodos de captura, el prototipo Flamera exhibe resultados impresionantes, mirando hacia el futuro de la tecnología VR 🌌📸.

🕒 Horizontes Futuros: Un Vistazo a lo que Viene 🏹

Aunque son prototipos de investigación, los esfuerzos innovadores de Meta revelan un compromiso para resolver problemas persistentes en los cascos de realidad virtual actuales. En un mundo donde las compañías tecnológicas a menudo guardan sus avances en secreto, las revelaciones de Meta destacan como una armadura de Iron Man en una habitación llena de ropa común: un guiño a los fans de los superhéroes sin la capa llamativa 🦸💼.

Se pueden explorar más a fondo estos conocimientos sobre Butterscotch y Flamera en sus respectivos documentos de investigación presentados en SIGGRAPH 2023 en Los Ángeles 🏙️📄.

En conclusión, los últimos prototipos de Meta, aunque aún no disponibles para los consumidores, ofrecen una fascinante mirada al futuro de la tecnología VR. Al enfocarse en la agudeza visual y la experiencia inmersiva, preparan el escenario para una nueva era de la realidad virtual que pronto podría redefinir cómo los individuos expertos en tecnología, desde jóvenes ambiciosos hasta profesionales experimentados, utilizan la tecnología para lograr libertad financiera y lujo. 🎮💰🏰

Para aquellos que se atreven a soñar, estos avances son más que dispositivos; son herramientas que desbloquean nuevos reinos, no muy distintos del mítico Mjolnir o un futurista Batmóvil, anunciando un futuro emocionante para todos los que están ansiosos por abrazarlo. 🌌🚀🧠


NOW IN CHINESE

🎮 Meta 揭示突破性 VR 头戴设备 🕶️:下一代视网膜分辨率与光场穿透 🚀

Meta,以一种未来主义的举措 🎩🔮,揭示了两个新的 VR 头戴设备原型,推动技术边界朝向解决持续挑战的方向。在 SIGGRAPH 2023 上公布的其中一个原型关注于视网膜分辨率和可变焦光学,另一个则探索先进的光场穿透能力。这一揭示可能让我们更接近缩小虚拟与现实之间的鸿沟,这与熟悉的漫画宇宙中英雄和反派的追求相似。

🌐 牛油果可变焦原型:近距离观察 👓

被称为“牛油果可变焦”原型的 Meta,展示了这项创新研究,提出了一种 VR 显示系统,旨在模仿人眼的功能 👁️🎯。它具有56 PPD(每度像素)的视网膜分辨率,实现了20/20的视觉敏锐度。

值得注意的是,其可变焦显示器可以支持从0到4屈光度(即,无限到25厘米)⚙️🔍,与人眼的动态运动相匹配,并控制显示器的焦距以达到此效果。

包括牛油果可变焦在内的可变焦头戴设备,旨在解决标准 VR 头戴设备中一直存在的调节-聚焦冲突(VAC)🕶️💢。通过支持调节反射和聚焦反射,这些头戴设备解决了与眼睛疲劳、焦点困难和视觉沉浸限制有关的问题。

通过使用市场上现有的 LCD 面板,牛油果实现了其20/20的视网膜显示,并具有50度的视野(FOV)🖥️👁️,这比 Quest 2 的 FOV 狭窄。

尽管牛油果的可变焦能力与 Meta 以前的原型保持一致,但它在展示 VR 中的视网膜分辨率方面的关注使其与众不同,即使它使用的技术还不适合消费者 🎮💡。

📷 Flamera 光场穿透原型:向前跃进 🌟

Flamera 研究原型是 Meta 使 XR(扩展现实)更具沉浸感的方法,专注于头戴设备的穿透能力,这是 Quest Pro 或 Apple Vision Pro 等其他设备上的功能 📸🚀。

引人注目的虫眼设计旨在通过使用光场 🦗🌈 创造更逼真的穿透。标准头戴设备受到畸变和位置校正问题的困扰,导致视觉伪像。Flamera 旨在克服这些挑战,实现更好的图像质量和更低的延迟。

凭借其巧妙的捕捉方法,Flamera 原型展示了出色的效果,展望 VR 技术的未来 🌌📸。

🕒 未来视野:下一步的一瞥 🏹

尽管这些是研究原型,但 Meta 的创新努力揭示了解决当前 VR 头戴设备中持续问题的承诺。在科技公司通常保密他们的先进技术的世界中,Meta 的揭示就像一个充满普通衣物的房间里的钢铁侠战衣 – 对超级英雄粉丝的一次挤眼却没有华丽的斗篷 🦸💼。

关于牛油果和 Flamera 的这些见解可以在洛杉矶的 SIGGRAPH 2023 上呈现的各自的研究论文中进一步探索 🏙️📄。

总之,Meta 的最新原型虽然还没有为消费者提供,但提供了对 VR 技术未来的引人入胜的一瞥。通过专注于视觉敏锐度和沉浸式体验,它们为虚拟现实的新时代铺平了道路,可能很快重新定义从雄心勃勃的年轻人到经验丰富的专业人士如何利用技术实现财务自由和奢华 🎮💰🏰。

对于那些敢于梦想的人来说,这些进步不仅仅是小玩意;它们是解锁新领域的工具,就像神秘的雷神之锤或未来的蝙蝠车一样,为所有渴望拥抱它的人预示着一个令人兴奋的未来 🌌🚀🧠。

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *